Actualități | Articole | Linkuri |   Digiretus.huDigiretus.com| RSS
Idee pentru PS|2015.10.25.
Photoshop Video|2015.08.16.
Idee pentru PS|2015.08.09.
Idee pentru PS|2015.07.09.
Photoshop Video|2015.03.28.

Efectul combinat al culorilor II. în Photoshop

nivel: ușor


Următorul nostru exemplu, arată că ”și iarna se coc fructele”.


Desaturare de contururi (Photoshop Video)

nivel: avansat


Cum să facem să dispară consecințele unui contrast exagerat în Photoshop


Ten „ars de soare” în Photoshop

nivel: avansat


Abonament software la solar.


O fotografie color decolorată în Photoshop

nivel: ușor


Vom îmbătrâni cu decenii o imagine color.


Culori film (Photoshop Video)

nivel: avansat


Cum să redăm culoarea filmelor negativ în Photoshop

 
 
 
 
 
Căutare pe pagină



Sofware gratuite|2007.02.08.

Photomatix Pro (Partea I.)

 


Îmbinarea fotografiilor cu expuneri diferite. Nici nu este nevoie de Photoshop. Din contră.


 
   

Idee pentru PS: Lumini de sărbătoare

Versiunea:


nivel: ușor

Crăciunul a luat sfârșit! Nici vorbă, pregătirile și atmosfera de crăciun au fost teme fotografice excelente. Șlagărul de nedistrus a rămas pomul de crăciun, simplu, sau ultradecorat. În articolul nostru mai puțin obișnuit încercăm să îmbrăcăm în lumini de sărbătoare o fotografie de crăciun normală cu filtrul Photoshop Lighting, pe care, în alte ocazii, sufletul nostru sensitiv la frumos ar ocoli departe. Cam mult? Da, dar acum la sfârșitul anului ne puteți ierta pentru asta.

Versiune printare

Idee pentru PS: Lumini de sărbătoare



1. Iată o fotografie ..
.. de crăciun puțin cam plictisitoare. Să-l vrăjim un pic cu lumini colorate, care nu -i conferă o nuanță estetică mai mare, dar devine mai interesant.! Cea mai ușoară metodă pentru asta este folosirea filtrului Filter/Render/Lighting.


2. Luminare de bază
Deschizând fereastra în mare ne întâmpină următoarea priveliște. Înainte de începerea înfrumusețării, să reglăm o poziție de bază la asamblarea lămpilor. Din meniul căzător aflat sus în fereastră putem alege una satisfăcătoare pentru noi. Alege stilul Crossing Down, care simulează două reflectoare, care începând de sus se intersectează.


3. Fereastra de luminare
Să privim mai de aproape organele de manevră a ferestrei!

În stânga poți găsi fereastra de vedere prealabilă, unde poți vedea imaginea miniaturizată cu luminația reglată pe ea. Vederea prealabilă poate fii închisă și deschisă cu marcatorul Preview aflat în colțul din dreapta sus.

Sub fereastră în mijloc găsești un icon sub forma unui beculeț. Cu acesta poți adăuga la fotografie noi surse de lumină, clicând pe icon și trăgând sursa de lumină pe imagine.

Pe lânga acesta iconul sub forma tomberonului servește bineînțeles scopului diferit. Cu acesta poți șterge o sursă de lumină trăgând de pe imagine pe icon.

O sursă adăugată poate fii văzută pe imagine sub forma unui cerc reglabil, cu puncte de sprijin pe margini. Cercul(eliptic) ne arată direcția și poziția luminii. Cu punctele de sus și de jos poți întinde cercul și cu ea fasciculul luminii, cu punctele din margini poți regla mărimea, care va fii teritoriul luminat. Marginea cercului are întotdeauna culoarea luminii(de obicei albă). Prinzând mijlocul poți repoziționa sursa de lumină și clicând pe acesta poți marca care lumină să fie activă, reglabilă. Din mijloc o linie continuă arată spre unul dintr-e punctele de sprijin din margine, care l-am marcat pe imagine cu un cerc cu albastru. În cazul sursei de lumină de tip spot acest punct este locul sursei de lumină. Deci imaginează, ca și cum aici ar fii poziționat sursa ta mică de spot, care luminează din partea de stânga sus a imaginii spre centru.

În partea dreapta a ferestrei pe porțiunea Light Type poți alege caracterul sursei de lumină actual marcat . Acesta poate să fie de reflector/de tip spot (Spotlight), cerc de lumină(Omni), sau direcționat(Directional). În cazul nostru o să folosim iluminare de tipul spot (Spotlight). Poți închide sau deschide sursa de lumină dată cu ajutorul marcatorului ON.

Cu ajutorul cursorului Intensity se poate regla puterea sursei de lumină, Focus (Focus) stabilizează dispersarea largă sau îngustă a cercului de lumină . În pătratul de marcaj colorat aflat în porțiunea dreaptă a ferestrei se poate regla culoarea dorită a sursei de lumină.


4. Lume Colorată
Urmârind cele scrie mai sus să reglăm luminarea de bază!

Cum am amintit sursele de lumină pot fii marcate clicând în mijlocul lor, atunci poți regla lumina dată în partea dreaptă. Acum avem două spoturi albe sus, care se intersectează. Apasă clic în mijlocul unuia! Sunt aproape unul lângă celălalt, cum poți vedea pe imagine marcate cu săgeți.

În dreapta în zona Light Type reglează culoarea luminii. Noi am ales culoarea mărului verde. După aceasta ajustează puterea luminii (Intensity) arbitrar și lărgimea fasciculului (Focus)!

Apasă clic în mijlocul celeilalte surse și reglează la fel luminozitatea și focusul. Culoarea sursei să fie diferit acum, de exemplu roșu.

Nu trebuie să schimbi dimensiunea și mărimea sursei de lumină, dar în cazul în care vrei, nu uita, poți întinde cu punctul de sprijin de jos (sus), iar cu cele din margine poți mări sau micșora, adică poți roti direcția luminării cu oricare. Locul sursei se poate schimba clicând în mijloc.



5. Lumini de decor
Cu ajutorul celor scrise mai sus creează acum noi surse de lumină pe imagine! Noi am tras o nouă sursă tip spot de pe iconul beculeț la baza imaginii, l-am pictat în albastru deschis și arată în sus spre mijlocul pomului. După asta am poziționat mai multe spoturi mai mici la podoaba de vîrf și în alte puncte pe pom, reglate în culori diferite. Merită să aducem acestea la dimensiuni mai mici, ca să funcționeze ca niște puncte mici de lumină.

După asamblarea și reglarea tuturor surselor de lumină putem trece la afinarea luminării totale, la care servește zona Properities (Proprietăți), pe ea un nou pătrat de alegere a culorii și patru cursori.
Pe pătratul de alegere aflat jos să reglăm culoarea neagră, acesta influențează culoarea ambianței. Cu ajutorul ei luminarea ambianței va fii mai închisă, mai familiară, adică mai precis neluminarea. Funcțiile cursorilor:

Gloss (Strălucire): Strălucirea suprafeței luminate. Pot fii reglate suprafețe de oglindire mat sau strălucitor.
Material (Material): Materialul suprafeței luminate. Putem alege trepte între suprafețe de material plastic sau metal.
Exposure (Expunere ): Putem regla cu ea puterea tuturor surselor de lumină Într-e valorile de subexpunere și supraexpunere.
Ambience (Ambianță): Putem adăuga sau lua cu ea la imagine alte lumini dispersate sau de ambianță. Reglează peste tot valori arbitrare!


Porțiunea Texture Channel nu folosim acum. Altfel putem alege cu ea un canal de culoare asupra căruia luminarea va avea effect. Valoarea Height în baza canalului reglează convexitatea imaginii, așa va avea efectul unui relief luminat. În exemplul nostrum nu ar arăta prea bine , să lăsăm deci în poziția None!



6. Micul Crăciun...
Iată, pomul nostru plictisitor a primit o lumină de sărbătoare. Atmosfera imaginii s-a schimbat total, datorită luminării colorate.

 

 

 

Impressum|Médiaajánlat

©nEtural webdesign 2005.
Toate drepturile de autor și orice alte drepturi de proprietate intelectuală din toate textele, imaginile sau alte materiale de pe acest website sunt proprietatea proprietarului aceste pagine. Nu este permisă reproducerea niciunei părți a acestui website fără consimtământul proprietarului.